Carta

El 2020 ha estat un any complicat per a tots nosaltres. L’emergència sanitària provocada per la Covid-19 ha derivat en una crisi econòmica i social que se suma a crisis preexistents com la climàtica.

Barcelona és una ciutat resilient, amb capacitat de superar les adversitats i de treballar per construir un futur millor.

La ciutat ha passat per moments molt difícils, però també ha sabut treure el millor de si mateixa i aprofitar l’oportunitat per crear una metròpoli econòmicament activa i innovadora, socialment justa i compromesa amb la lluita contra l’emergència climàtica.

El Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) té un paper clau en el desenvolupament de l’economia de l’àrea metropolitana de Barcelona i en la transició cap a una economia que aposta per la innovació, la tecnologia i la generació de llocs de treball de qualitat.

Durant aquest any tan difícil, el Consorci ha continuat fomentant l’ocupació de qualitat i ha continuat actuant com a centre de creació i captació de talent per a la nova economia. Un exemple d’això ha estat la celebració, per primera vegada, de la Barcelona New Economy Week (BNEW), que va reunir de manera presencial i virtual més de deu mil persones de tot el món i va mostrar el potencial de la nostra ciutat en matèria d’emprenedoria, indústria 4.0, transformació digital, sostenibilitat, cultura, disseny i innovació.

El Consorci també ha continuat impulsant iniciatives de reactivació econòmica. S’ha ampliat el centre d’alta tecnologia 3D Incubator, que dona suport a l’emprenedoria en impressió 3D, i s’ha arribat a un acord entre l’Ajuntament, el Consorci i Correus per convertir l’antiga seu de Correus de via Laietana en un centre de noves tecnologies. A més, en els propers mesos finalitzaran les obres del hub tecnològic DFactory Barceloona, que estarà ubicat a la Zona Franca i acollirà empreses que es vulguin establir a Barcelona per portar-hi a terme activitats d’indústria 4.0.

Totes aquestes iniciatives demostren la força i la capacitat del Consorci per combinar sostenibilitat, innovació i compromís públic i, al mateix temps, per materialitzar l’Agenda 2030 en accions concretes per al bé comú.

Ada Colau Ballano

Alcaldessa de Barcelona y presidenta del plenari del CZFB

Carta

Diuen que de tot se n’aprèn, i l’any més estrany de la nostra vida ha deixat al Consorci de la Zona Franca un aprenentatge profund, revelador de la solidesa i el lideratge de la nostra entitat.

L’any de la pèrdua de vides i recursos, de l’inimaginable, de la gran tristesa, ha impartit una lliçó de la qual la nostra entitat ha tret una nota excel·lent gràcies a tenir les prioritats ben definides i la maquinària corporativa ben engreixada.

El Consorci ha superat amb escreix la nova realitat accelerant la seva digitalització i, en el moment de més incertesa, no ha dubtat ni un instant a posar-se al servei de la societat amb iniciatives atrevides, compromeses i amb talent que mostren com creem noves oportunitats de futur amb la nostra capacitat de teixir aliances.

En un temps rècord, vam impulsar l’aliança empresarial que va permetre produir i certificar 400 respiradors de campanya industrialitzables per proveir els hospitals superats per la pandèmia, vam transformar mascaretes de snorkel per donar-los un ús sanitari i vam fer de la tecnologia i les aliances el millor instrument contra la COVID-19.

Amb reflexos i creativitat, vam organitzar l’esdeveniment Barcelona New Economy Week, BNEW, que va crear més de 500 llocs de treball i va transmetre confiança als habitants d’una ciutat preocupada per les males notícies. Prop d’11.000 alts directius de més d’un centenar de països van veure com Barcelona, lluny de l’immobilisme, s’erigia com a escenari d’un canvi innovador. La idea ha estat tan bona que ja en preparem la segona edició.

El nostre nord és la innovació amb propòsit social i, per això, naveguem amb un rumb precís fins i tot en temps dolents. En aquest camí, cada vegada som més els que apostem per un full de ruta com l’Agenda 2030 per a un futur equitatiu, sòlid i sostenible, on la tecnologia serveixi a les persones. La persona és la protagonista perquè és qui atresora el talent, la creativitat, l’energia i el lideratge.

Malauradament, aquest any de pandèmia s’ha emportat moltes persones, molts éssers estimats, i trobem a faltar les seves abraçades, la seva calidesa i, simplement, la sensació humana de poder abraçar. Tot esperant que arribi el temps de les abraçades reals, les persones que formem el Consorci us garantim la nostra dedicació, entusiasme i esperit de servei a la comunitat.

Delegat Especial de l'Estado al Consorci de la Zona Franca de Barcelona