Barcelona New Economy Week

Projecció internacional

Aquest 2020 ha estat un any replet de restriccions que han dificultat la nostra activitat firal. No hem pogut celebrar les fires presencialment, però sempre ens hem adaptat a les noves circumstàncies a través de la innovació. Tenim la mirada posada en el futur i, malgrat les circumstàncies, seguim contribuint a la promoció internacional de Barcelona, Catalunya i Espanya.

Seguim promovent esdeveniments amb ambició internacional en els nostres salons. Esdeveniments propis que serveixen per ampliar el coneixement firal específic, posar en funcionament àrees de networking i llançar noves iniciatives i empreses emergents sectorials.

En un any com el 2020, aturar-se no era una opció. El confinament i la pandèmia ens va fer reaccionar per repensar els pilars de la nostra economia. Per això vam crear el Barcelona New Economy Week, un esdeveniment disruptiu que combina formats físics i digitals per portar la nova economia a tots els racons del món.

BNEW Es va celebrar en tres llocs

Estació de França

Movistar Centre

Casa Seat

BNEW va ser un esdeveniment B2B físic i digital que va aglutinar esdeveniments singulars de tots ells amb un denominador comú: la nova economia.

Intralogística i emmagatzematge, infraestructures, transport en diferents modes, noves tecnologies i sistemes de la informació de la cadena de subministrament.

Indústries, centres de desenvolupament i innovació tecnològica, indústria 4.0, empreses de robotització i automatització, intel·ligència artificial, IOT i blockchain.

Promotors, inversors, proptech, bancs i entitats financeres, assessors immobiliaris, empreses de disseny d'interiors i arquitectura, companyies d'assegurances i indústria auxiliar.

Solucions d'e-logistics, packaging i sistemes de manipulació, solucions de pagament i serveis de privacitat i legal, tecnologies disruptives, darrera milla i lliurament en l'ecommerce.

Zones franques, parcs tecnològics, parcs industrials, districtes d'innovació, regions econòmiques, governs i agències de desenvolupament empresarial.

“Prop d’11.000 alts directius de més d’un centenar de països van veure com Barcelona, lluny de l’immobilisme, s’erigia com a escenari d’un canvi innovador. La idea ha estat tan bona que ja en preparem la segona edició”

Amb BNEW 2020, Barcelona es va tornar a convertir en la seu mundial de la recuperació. Aquest esdeveniment anual ajudarà a reactivar l’economia dels principals sectors del nostre territori i servirà de suport per al talent. L’èxit de la convocatòria de 2020 va provocar l’anunci de la seva segona edició, que tindrà lloc del 5 al 8 d’octubre de 2021.

Barcelona, capital mundial de la nova economia

Liderar la innovació el 2020 és fer front a les noves maneres d’emprendre, capacitar per interconnectar persones de diversos sectors de la indústria 4.0 i, sobretot, reactivar l’economia per anar més enllà. Aquest és el propòsit de BNEW, i ha nascut per quedar-se.

Coneixement

Retroalimenta’t de les opinions i dels altres experts en un format sense precedents, àgil i innovador

Networking

Accedeix a una àmplia agenda de contactes i crea relacions productives per generar les màximes oportunitats per a la teva empresa

Innovació y talent

Uun espai per descobrir i llançar productes i serveis disruptius de cada sector.

BNEW ofereix oportunitats. És un banc d’espais de diàleg per intercanviar idees i generar negoci. I ho aconsegueix a través de la tecnologia, una plataforma digital per seguir en streaming tot el programa i poder interactuar en directe amb els participants. Volem que ningú no es quedi enrere en aquesta nova etapa mundial.

asistentes

países

La trobada es va celebrar del 6 al 9 d’octubre, amb gairebé 11.000 assistents de més de 100 països. El 31 % dels participants van ser internacionals, amb presència de tots els continents. El 90 % dels assistents van fer servir la nostra plataforma digital per seguir en directe o en diferit les 160 hores de continguts. El 2020, més de 200 entitats van formar part del canvi.

Nueva normalidad, nuevos negocios

El rei Felipe VI i el president Pedro Sánchez van ser els encarregats de presidir el lliurament de premis a la Millor Innovació en cada un dels sectors que comprèn l’esdeveniment. Van concedir un reconeixement a les empreses i startups que suposaven un avenç significatiu per a la nova economia i la recuperació.

Ganadores de los premios

EXUM

Guanyadora en Ecommerce

aplicació per a professionals de la restauració per gestionar les comandes de manera senzilla

Vottun

Guanyadora en Logística

plataforma de cadena de blocs (blockchain) per prevenir el frau i optimitzar processos de dades

Rimbo Rent

Guanyadora en Immobiliària

promotora de lloguer sense dipòsit i amb més confiança per als propietaris

E4-3D Engineering

Guanyadora en Indústria Digital

resolució de problemes socials i econòmics a través de la impressió 3D, arxius de disseny digital sota llicència per a recanvis automotrius

Oimo Bioplastics

Guanyadora en Zones econòmiques

desenvolupament de materials nous per a embalatges, capaços de dissoldre’s en aigua sense deixar microplàstics

L’esdeveniment va tenir lloc en tres edificis emblemàtics de Barcelona: Estació de França, Movistar Centre i Casa Seat. S’hi van portar a terme programes de debats amb la presència de 389 speakers de primer nivell: experts de tots els sectors per donar solucions al context social del moment.

El networking que vam habilitar va generar més de 130.000 suggeriments de contacte entre els participants. Es van crear 50 acords amb clústers sectorials a escala global. Es van celebrar 23.000 trobades virtuals i 128 empreses emergents de la BVillage van rebre més de 6.500 sol·licituds d’informació. Finalment, gràcies al BNEW van néixer 271 contactes de negoci.

Un esdeveniment sostenible

L’esdeveniment va generar 140 llocs de treball directes i 550 d’indirectes. Va suposar una inversió de 2 milions d’euros, una part dels quals es destinarà a finalitats socials. Perquè BNEW també està alineat amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Tot, amb la mirada posada en l’Agenda 2030.

razones10

BSOCIAL

participa en un esdeveniment nou i responsble on part de les aportacions econòmiques es destinaran a fins socials.

BGREEN

Participa en un esdeveniment nou que es preocupa pel mediaambient.

BDIGITAL

Interactua amb el nostre nou escositema digital de Networking.

BEQUAL

Ajuda’ns a crear un esdeveniment igual per a tothom.

BFUTURE

Lidera la conversa i posiciona’t en l’avantguarda del diàleg donant forma a el futur de la nova economia.

BKEY PLAYER

Estableix vincles, associa’t i col·labora amb compradors clau de la indústria a nivell local, regional i global.

BLOCAL&GLOBAL

Beneficia’t de la difusió i comercialització de la teva marca per vendre a nivell local, regional i global.

BCREATIVE

Realitza la teva presentació en un ambient totalment innovador, segmentat i professional que es mostrarà simultàneament “en viu” a nivell global.

BLEADER

Crea i reforça el teu lideratge en mercats i amb compradors clau mitjançant una àmplia gamma d’oportunitats per impulsar la teva marca.

No podíamos renunciar a seguir conectando, impulsando y transformando. No podemos, ni queremos. Por eso, este 2021 se volverá a celebrar el mayor encuentro híbrido de la innovación. BNEW volverá a ocurrir.

5-8 octubre 2021

BNEW – Barcelona New Economy Week

• www.bnewbarcelona.com
• info@bnewbarcelona.com

10 eventos conectados entre sí

La nostra activitat

Barcelona, en el nostre ADN

La nostra missió és projectar l’àrea metropolitana de Barcelona més enllà de les seves fronteres. Cada vegada més empreses confien en nosaltres, en la nostra capacitat per generar un ecosistema que fomenti la innovació i la col·laboració entre entitats, fins i tot de sectors diferents. El Consorci de la Zona Franca de Barcelona ofereix espais per crear i propulsar negocis.

empreses

en el polígon
industrial de ZF
en espais ZF
en ZF aduanera

Empresas clientes

Confiança en la nostra gent

El setembre de 2020 vam fer una enquesta entre les empreses del polígon industrial de la Zona Franca per conèixer-les més en profunditat i saber què és el que més valoren de la nostra àrea productiva.

El resultat és que, sobretot, valoren la ubicació excel·lent on ens trobem, que ens converteix en la porta d’entrada a la Unió Europea. Els nostres clients destaquen la localització del polígon, que permet proximitat a tres punts clau de Barcelona:

Valoren especialment la nostra promoció de la sostenibilitat ambiental i la innovació tecnològica amb la qual vam assentar els nostres fonaments de la indústria 4.0. Ells mateixos, no només estan alineats amb l’Agenda 2030, sinó que ho demostren amb accions concretes.

Reduir el consum energètic

Reduir el volum de residus

Reduir el volum d’emissions

Adaptar-se al canvi climàtic

Un terç d’aquestes empreses han desenvolupat un protocol de prevenció de l’assetjament sexual i gairebé la meitat han implantat un pla d’igualtat de gènere. Actualment, les plantilles dels nostres clients estan compostes per un 73,9 % d’homes i un 26,1 % de dones.

Perfil del trabajador de Zona Franca
  • 6 de cada 10 tenen entre 35 i 54 anys
  • Més del 90 % tenen contracte indefinit

• Formació
    • FP: 31,2 % homes, 20 % dones
    • Universitat: 25,9 % homes, 31,4 % dones
  • Personal directiu: 18,3 % homes, 12,5 % dones
  • Personal administratiu: 13,8 % homes, 34,4 % dones

El 47,1 % dels nostres clients tenen la seva seu única amb nosaltres i un 24,7 % tenen aquí la seva seu central. Més del 60 % de les empreses que utilitzen les nostres instal·lacions ens atorguen un notable, i la valoració mitjana és de 7’1 punts sobre 10.

7,1 punts / 10

Valoració mitjana

Els nostres espais

Àrea industrial de la Zona Franca

El nostre polígon és una de les àrees industrials més potents d’Europa i clau econòmica de Barcelona. Serveix de port d’entrada a la Unió Europea i de pont cap al nord d’Àfrica i Iberoamèrica. Amb la seva ubicació privilegiada es converteix en una plataforma geoestratègica de primer nivell, amb infraestructures de transport i comunicació internacional.

Són més de 40 les multinacionals que estan instal·lades al nostre polígon. Dels 3,6 milions de m2 de superfície comercialitzable, el 96,3 % està arrendada. El 2020 hem acordat un increment de 12.265 m2 de superfície contractada a través de 18 nous contractes d’arrendament.

3,6

milions de m2 de superficie comercializable

4,7

milions de m2 de superficie bruta

10.126 m2

parcel·la de Amazon

17.533 m2

parcel·la de Nex Continental (Alsa)

Les zones comunes disposen de seguretat les 24 hores els 365 dies a l’any, entre la Guàrdia Civil i les patrulles privades. El sistema d’accés al polígon compleix un protocol de seguretat intel·ligent de control. També s’hi pot accedir a través de 6 línies d’autobús diürnes i 1 de nocturna, o mitjançant la L9 i la L10 del metro.

També disposem d’un sistema de gestió de la seguretat amb la certificació ISO 27001:2013.

Què inclou el certificat ISO 27001:2013?

Mantenimient de las xarxes

Desenvolupament d'aplicacions

Atenció a l'usuari

Per a les seves zones comunes, la Zona Franca disposa de la certificació europea EMAS 2009: és una àrea industrial sostenible. S’hi troben 112.000 m2 de zones verdes i gairebé 5.000 arbres. A més, hem estat la primera àrea industrial espanyola a implantar un servei de cardioprotecció públic, amb diversos DEA distribuïts per tota la zona.

Zona Franca Aduanera

La Zona Franca Duanera és un actiu estratègic perfectament ubicat per al comerç amb tercers països de la UE.

D’altra banda, el Consorci ha posat en marxa més de 9,7 milions de m2 de sòl industrial en diverses àrees de Catalunya: 5.780.000 m2 de sòl per a polígons ja estan acabats i en ple rendiment i 3.926.000 m2 estan en procés de planificació.

Un altre avantatge és que disposem de diversos centres de serveis en diferents àrees industrials:

Centres de serveis

Projectes urbans

El Consorci no deixa d’expandir el creixement econòmic. Per això, aquest 2020 hem projectat 564.500 m2 en nous desenvolupaments urbanístics. El barri de La Marina, el de Sant Andreu i City Mollet renovaran el seu teixit urbà. També gestionem edificis singulars que serveixen per a la transferència tecnològica o l’economia productiva:

• 5 edificis per a l’economia productiva i R+D